Från noll till 100


 Utanför polisen för att fixa nytt pass - Barcelona resan är inte speciellt långt bort nu.
Och jag är självklart ute i sista minuten med att fixa nytt pass. [ skäms lite att berätta , men jag har helt missat att man nu måste förboka tid för passtagning] så där står jag framför tjejen i kassan och säger något i stil med Hej, jag tänkte ta nytt pass :-) 
och hon: har du bokat tid? 
Var av Jag tittar lite konstigt på henne och säger ääää NEJ !?? 
Hennes kommentar på det blev fast det måste man göra. Det har varit så under 1 årstid och det har stått i tidningen och vi har gått ut med en tydlig information om det, så tyvärr 
Dialogen fortsatte och den tidigaste lediga tiden visade sig vara 30 April [ då ska vi åka hem från Barcelona] 
I Eskilstuna är det sånt tryck på just passtagning fortsätter hon du har inte möjligheten att åka till en annan stad där de har drop in? 
Jag vet inte men desto längre konversationen pågick så förändrades min ansiktsuttryck från det lite gladare, frescha och pigga jag till det lite mer " va trött jag blir " 
Min räddning skulle kunna bli då hon föreslog att jag skulle sätta mig ner och vänta och hoppas på att någon som redan bokat tid för pass inte skulle dyka upp. 
Oki sa jag och tittade på klockan, parkeringen skulle gå ut 45 min senare. 

Det var så bilden och början på ett nytt blogginlägg startade. 
Det skulle visa sig att jag inte skulle hinna skriva klart det här inlägget på polisstation utan efter ca 20 min ropar hon mitt namn och YES jag knep någonstans tid och fick mitt nya pass tillslut. 


Solen skiner ute och jag kommer få en toppen dag...:)