Trendigt öra.....

 
Nu har det blivit höst på riktigt! Det är inte bara i luften det känns, nu har nästan alla bladen på träden ändrat sina färger. På det sätter är hösten mysig men jag ogillar skarpt den fuktiga luften och det ihärdiga regnet som det nu har varit i flera dagar. 
 
Att det råder trender även bland växter har vi sett under året. Hur många fikonträd har vi inte sett skymta i både inredningsreportage och på instagram under våren och sommaren? Nu är det en annan liten växt som börjar dyka upp allt mer och mer. Nämligen parasollpilea eller mer känd som elefantöra!
 
Vad gillara  ni den populära blomman?
Jag har sagt det förut och säger det igen... Jag har verkligen inga gröna fingrar. Hos mig får bara växter flytta in som kräver minimalt med omsorg. Ibland lyckas jag, ibland inte... Men nu tänkte jag göra ett nytt försök. Denna gång så får två söta elefantöron flytta in hos oss. Nu håller vi tummarna att de överlever lite mer än en vecka... 
 
 
Vi har precis avslutat ett mindre projekt i huset, nu har även bokhyllorna fått sig ett lyft. 
Bilder på det kommer i inlägget IMORGON!
 
Före bild:
 
 
Nu är det dax att släcka lampan och krypa ner i sängen, klockan ringer 05,25 imorgon bitti =(.
 
 Godnatt!