Årsresumé

 
 
Bättre sent än aldrig min tanke var att jag skulle göra en liten resumé av året som snart har nått sitt slut. Men nu har året gått och vi har redan klivit in i 2015.
 
Några kanske tycker sånna här listor är jobbiga och tråkiga, men för min egen del kan det vara roligt att se vad som hänt under året och vad man önskar bli bättre till nästa osv. Jag snodde den från emeliecatrine.webblogg.se/ ( har frågat henne om det var okej att köra på samma upplägg) 
 
så här kommer den! 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Ja, jag åkte till Barcelona med min kära syster. 
 
 
 
 
 
Genomdrev du någon stor förändring? Inte direkt, jag börjar känna mig mer och mer säker i min yrkesroll som lärare. 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen som står mig nära. 
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? Jag kommer alltid att minnas resan som vi gjorde till Cypern i somras. Det var Felicias allra första utomlandssemester. 
 
 
 
Dog någon som stod dig nära? Nej.
 
Vilka länder besökte du? Barcelona och Cypern.
 
Bästa köpet? Oj, det måste nog ha varit resan till Cypern med min familj.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Återigen, resan till Cypern. Det värmde i hela mamma hjärtat att se på hur Felicia njöt av att vara utomlands och kunna bada hela dagarna!
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Mer middagar, någon liten-tripp med mina föräldrar igen. De är absolut de bästa att umgås med.
 
Kroatien 2006

Dublin 2013
 
Vad önskar du att du gjort mer? Skrivit mer på bloggen ( blir som en liten dagbok).
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Tittat mig själv i spegeln och tyckt att lite mer tränad skulle jag ju kunna ha sätt ut.
 
Favoritprogram på TV? I höstas var det Dicte och Torpederna.
 
Bästa boken du läste i år? Räknas inredningstidningar.. (I såfall Sköna hem), läser tyvärr inte böcker!
 
Största musikaliska upptäckten? Musikaliska vet jag inte, men Ariana Grande blev ny för mig och hennes låt "Problem" är ju kanonbra!
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014? Hmm, jag vet inte riktigt faktiskt!
 
Största framgång på det privata planet? Att släppa på alla känslor. Jag är extremt dålig på att berätta vad jag tänker och känner, men efter en kväll i höstas så vågade jag släppa allt och tänk att det genast kändes bättre efter det. Mer sånt!
 
Största misstaget? Det var nog då jag fassnade för en person som jag idag har svårt att släppa.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har både varit jätteglad samt gråtit en del det här året, så inget av det tror jag.
 
Vad spenderade du mest pengar på? Cypern resan i det stora hela, blev väl totalt 26 000 kr allt som allt med resa, boende och utflykter.
 
Något du önskade dig och fick? En resa till Barcelona med min syster
 
Något du önskade dig och inte fick? Fler dagar i Barcelona, tiden gick så fort.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Jag var hemma hela dagen (fyller år 1 Januari ) det har blivit så med åren att familjen och släkten firar mig dagarna efter Nyårsdagen.I år blev jag 31 år, och det känns hur bra som helst......herregud =)....
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer pengar!.... Vad är det man brukar säga mycket vill ha mer....
 
Vad fick dig att må bra? Min sambo, familj och vänner.
 
Vem saknade du? Jag skulle nog säga min vän Anna. 
 
De bästa nya människorna du träffade? Det måste vara tjejerna på jobbet. Även om man kommer från olika städer är olika gamla och inte har en susning om varandra innan så trivs jag väldigt bra med dom! 1,5 år har vi nu arbetat ihop och vi kan redan bocka av 3 middagar tillsammans och snart ännu en till då de kommer hit på Söndag för lite plock och vin mys. 
 
Mest stolt över? Jag är nog mest stolt över att jag idag har en akademisk utbildning och i mitt arbete idag kan jag göra skillnad,
 
Högsta önskan just nu? En inbokad resa till värmen skulle vara drömmen. Eller en resa till Barcelona igen tillsammans med mina föräldrar.
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Inte stänga inne så många känslor, Skulle vara bra om jag Inte små handlade lika mycket. 
 
 
Ser fram emot ett nytt år!