Lite Ernst på Åsbygård

 
 
 
Vi är i fullgång med att titta och hitta det vi vill ha till våra badrumsrenoveringar.
Jag hade nästan glömt bort sen vi renoverade köket för 1 1/2 år sen, hur många beslut som ska tas under en stor renovering, och hur mycket varianter det finns att välja mellan, allt ifrån de olika märkena till de olika inrednnigsdetaljerna, vad och vilket som är mest funktionellt etc....
 
Just nu lever vi i någon slags badrumsbubbla tillsammans med alla dessa kataloger. 
 
Vi har en rätt så bra bild av hur vi vill att badrummen ska se ut.
 
Bastun byggs om till tvättstuga man höjer taket i det badrummet + i den nya tvättstugan.
Det blir en dusch, en upphängd toalettstor, ett handfat som står på en skiva, där det ska finnas plats för tvål, dekorationsljus etc. 
Denna toalett har vi under renoveringsprocessen valt att kalla för gästtoaletten.
 
Toalett nummer 2, där bygger vi ut hela badrummet
det blir badkar som byggs in med mosaikplattor runt om
det blir dubbelduschar
en badrumsspegel som är ca 1*1 m
även denna toalett monteras upp på väggen.
Det borras ett hål i golvet  (döljs med ett badrumsskåp ) där sätter de ner ett rör som sträcker sig ner till tvättstugan, så när vi ska slänga smutstvätten från övervåningen slänger vi ner det genom röret och så hamnar det sen i tvättstugan på bottenplan i tvättkorgen.  
Smidigt!.
 
Vi har valt att beställa vårat kakel, klinkers och mosaikplattor från Konradssons kakel
och serien som vi valt heter Marte Raggio di Luna.
Vi båda tycker att det kaklet är tidlöst och ruggit snyggt.
 
Fortsättningföljer!
 
 
Hej!
 
I Tisdags tog familjen med mig till Halstahammar bort till Åsbygård.
De vet ju hur mycket jag tycker om att strosa runt där bland alla fina inredningsprylar och alla fina växer.
(Det här var en utav de presenter som jag fick när jag fyllde)
Patrik han hade tagit med den stora plånboken den dagen, då han sa att jag fick köpa vad jag ville.
 
Det är sällan det slår fel då, vi kom "bara" därifrån med en ljusstake designad av Ernst.
(ni kan se ljusstaken på de två första bilderna längst upp) 
 
Känner ni igen er?, Då du är som mest taggad för att shoppaloss ordentligt det är de gångerna som du velar fram och tillbaka när du hittar något, ska jag eller ska jag inte..... Jag blir ibland nästan lite dumsnål i sånna där lägen =).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om ni inte har varit bort till Åsbygård någongång så borde ni nog göra ett besök dit ;=
 
 
Kram