Back to bloggen

Det är bara att inse jag har svårt att släppa bloggandet helt. Det har gått ett par månader nu utan blogginlägg men nu tänkte jag kicka igång skrivandet igen.

 

 

Att jag är en periodare när det kommer till skrivandet tror jag beror endel på årstiden. Ni vet under sommaren  har jag inte riktigt hjärta att ta mig tid till att sitta vid datorn en längre stund och det bidrar till att inläggen här blir/blev kortare (tråkigare) och inte allt speciellt roliga för er att läsa. Men nu med kyliga mornar, mörkare kvällar finner jag mer ro att sätta mig vid datorn. 

Hej Måndag.

Hur mår ni? Har ni börjat bli varma i kläderna efter sommarsemestern? Eller känns det fortfarande tungt att kliva upp? :)
Jag började en ny tjänst nu efter semestern. Idag arbetar jag i en förskoleklass (min förskoleklass) tillsammans med kollegan M. Tillsammans har vi i somras fått startat upp en helt ny verksamhet på skolan, ännu en till förskoleklass. Våran skola är byggt för att vara en tvåspårig skola men nu har elevantalet ökat och det bor flera barn i vårt upptagningsområde, så en tredje förskoleklass har nu gjorts och det är jag och mina kollegor jätte glada för och jag har sätt så mycket fram emot detta läsår.
Nu har barnen gått lite mer än två veckor i skolan och vi har hur kul som helst.

Nu till något helt annat, till det som bloggen mestadels kommer och redan handlar nämligen om inredning.

I somras sålde vi vårt stora vitrinskåp från Mio och bytte ut det mot tre lägre skåp med fönsterglas. 

Vi är hur nöjda som helst
ett hett tips om ni går i möbeltankar.
Köpta på Jysk.

1 skåp 800kr
vi slog till på 3 st. 

 
Både uppepå och i skåpen kan ni se några av mina absoluta favoritmärken och designsaker. Elsa Beskow muggar, Ittala skålar, delar av min favoritserie ser ni till vänster nämligen Spode jag köper oftast dom från Royaldesign.se och allra högst upp på listan är sakerna från Svenskttenn, bla krukorna och mässingunderlägget.
 
Nu måste jag natta lilltjejen, men vi hörst helt enkelt! 
Kramar//Eleonor