EN REGNIG SÖNDAG

 
Regnet vräkte ner och det blåste storm större delar utav dagen i söndags, en perfekt dag att fixa lite inne. Jag började känna mig krasslig i fredagseftermiddag, huvudvärk och halsont. Så denna helg har gått i lugnets tecken skulle man väll kunna säga. Jag har i lugn och ro pulat med blommorna, dammat, plockat, fixat i bokhyllan och bläddrat i inredningstidningar i flera timmar vid bordet i uterummet med tända ljus och en stor kopp med kaffe. 
 
Vad pysslar ni med när det regnar större delar av dagen?
 
 
 
Min sambo är en riktig bokslukare han läser böcker så fort tiden finns. Jag där emot är ingen bokfantast men jag gillar ideén med att ha böckerna uppradade i en färgkombo.
I våran bokhylla står det i gröna, röda,blåa,svarta,gula och i bruna led. 
 
Visst är det läckert? riktigt estetiskt snyggt! (om ni frågar mig)
Att ställa iordning böckerna i färgmatchning det tog några timmar att få ihop.
Idag känns det helrätt för mig att våra böcker är plaserade på detta sätt. Några väljer att ha välfyllda bokhyllor, där böckerna är sorterade efter kategorier som faktaböcker, historia, deckare och kokböcker det tycker jag kan vara minst lika snyggt! Likaså kan jag lätt vila mina ögon på en bokhylla som innehåller en lite mer brokig stil, kanske synen av att vara en lite kaotisk samling, med allt från skivor, souvenier, olika gåvor, fotografier och framförallt massor av böcker. Det kan bli charmigt i sig.
 
Vad väljer ni helst?
färgmatchning!
kategoriindelning!
eller en mer brokig stil?
 
 
Hej Tisdag!
 
En kaffe smakar ju aldrig så bra som när man dricker det tillsammans med dom man håller allra kärast.
 
 
Eftermiddagsfika idag tillsammans med min familj och min mamma och pappa.
 
Jag är fortfarande krasslig så våra vardagsrutiner denna vecka ser inte ut som de brukar göra.
Vi håller tummarna att jag snart är på banan igen. 
 
 
KRAM