Bara jag och min dotter och lite annat



Paola roberto's pizza, julmust och Idolfinal ikväll. 
Pricken över i'et är att jag får göra detta tillsammans med min älskade dotter i kväll. 

Godkväll kära ni

Idag har det gått i 110 på jobbet, och det ska ni veta att jag tycker faktisk om när det just går i 110 på jobbet.

Om ni inte redan viste har jag arbetat inom Handels i 8 år på Willys. Där gick det i 110 knyck (crazy ) Periodvis!

Nu tänker jag inte på löning eller då barnbidraget kom utan på julhandeln, påsk, midsommar och inför nyår. 

Då det var som mest hektiskt och pressat då arbetade jag som allra bäst!! 
Anneli, Jaana , Eva bl.a. Saknar er! om ni läser detta inlägg vill jag att ni ska veta att nu såhär i efterhand när jag inte längre är en medarbetare på Willys kan jag ärligt säga att lite tomt känns det allt. 

jag är jäkligt glad över de år som jag fick lära känna er, både som medarbetare med också som vän

Jaana våra härliga, galna och crazy stunder bär jag nu med mig med värme.

Anneli dig lärde jag känna allra först på jobbet. 
året var 2003, vi skulle på julfest och hade vart och klippt oss och stressade som vi då var så visade det sig att vi lyckats ha låst in våra bilnycklar i bilen när vi kom till parkeringen, att åka på julfest till Nacka forum utan smink eller de rätta kläderna på kändes inte aktuellt. Tack till personen som "räddade " oss i den knipan. 

Vi kom så klart iväg. Julfesten år 2003 kommer aldrig att glömmas,  galen resa dit, galen resa hem och där träffade jag mitt livs kärlek nämligen min sambo och  pappa till min dotter. 

Och Eva jag tyckte så mycket om de helger som jag fick arbeta tillsammans med dig. De skratt som då oftast infann sig mellan oss var galet roliga..... Som tex "där kan du simma" "du simmar ur bild kaj"  

En vanlig fras på mitt tidigare jobb var: hej, var det bra så? Då blir det 1245kr, tack. 
Eller så kunde det låta såhär: vill du ha en rolles hårding för 250kr eller vill du köpa världens bästa Karlsson för 255kr. 

De sista 3 åren arbetare jag mest i ATG och svenska spel butiken samt så hade jag en del kassaansvar. 

Några utav de vanligaste fraserna på mitt älskade arbete idag ( som lärare ) är : heeeeej hjärtat
Hur tänkte du? Berätta! 
Eller:
såhär kan man/du tänka också.
Eller: 
vad är det som hänt, behöver du ha hjälp?  Älskade vän vi löser det här. 

Hej då vi ses imorgon!! 

Nu har ni fått en snabb och väldigt kompakt resumé av mitt såhär låååååånga... ;) arbetslivet. 

Puss puss