BARA TAVLOR OCH VAB

 
Vår hall på övervåningen har nu numera börjat kännas som ett rum i huset jag trivs med.  Vill fortfarande fylla på med någon fin matta, tavla eller liknande men känns som jag hittat basen som passar hos oss. Nu har vi en ny byrå, tavlor och lampa och färgerna går i vitt, grått och svart. Vilket surprise:S 
 
 
 
 
Hej på er denna Onsdag eftermiddag.
 
Halva veckan har nu passert och jag lyckades vara på jobbet i 1 dag denna vecka, sen var det återigen dax för VAB. 
I dessa tider är det väl nästintill omöjligt att stå emot förkylningsbacillerna som härjar överallt.
Natten till Torsdag i förra veckan vaknade jag av en liten tjej som kändes lika varm som en kamin. 
Det blev två dagars VAB, under helgen sen försvann febern och hon var och dansade i Söndags och jag trodde att vi kunde återgå till arbetet och till skolan som vanligt igen.
 
Felicia hostar något bedrövligt nu, de två sista nätterna har vi vart tvungna att sitta upp och sova, för att få hostan att ge med sig, då slipper hon kväljningarna och kräkningarna.... 
 
Sömnlösa nätter har gjort att orken inte riktigt finns där på dagarna för min lilla sessa.  
 
Hoppas ni har haft en betydligt bättre vecka så här långt. 
Vi ses lite senare
 
Kram!
6 kommentarer publicerat i inredning
Taggar: Eskilstuna stadskarta, kreativitum Stockholm
#1 - - Marie:

Hej Eleonor!
Hoppas allt är bra! Jag har kikat in här på din blogg några gånger och har bland annat sett ert fina uterum. Vi är just nu i färd med att skicka in bygglovsansökningar för att bygga ett hemma hos oss. Eftersom att det är svårt att ta vissa beslut tänkte jag att det är toppen att kunna fråga någon som redan gjort det. Hur stort ät ert uterum och tycker ni att det är lagom? Jag vill gärna ha plats för både matbord och soffgrupp, tycker du att det ryms hos er? Anlitade ni några som byggde åt er och är det något ni ångrar eller känner att ni skulle gjort annorlunda?
Det vore jättesnällt om du vill skriva lite om detta.
Kramar från Marie

Svar: Nej men va roligt, vi älskar vårt uterum och det var värt varenda krona!.Vet du va, det är bättre om du kommer över hit och kikar lite på vårt och så tar vi en kaffe och så berättar jag mer då, kring dina frågor. Vad tror du skulle det vara ok? Annars kör jag ett låååångt PM på fb =)
Eleonor

#2 - - Anonym:

Hej igen!

Åh, det vore jättetrevligt! När passar det dig bäst, i veckorna eller helgerna? Kram

Svar: Va roligt :-) då ska vi bara hitta en dag som passar för oss båda. Jobbar du heltid nu? Jag slutar tidigt varje torsdag så om torsdags eftermiddagarna skulle funka för dig? Kram
Eleonor

#3 - - Marie:

Jag jobbar 80% och på torsdagar brukar jag sluta 14.30. Nu på torsdag har vi däremot ett möte med en arkitektbyrå inbokad efter jobbet. Men skulle det kunna passa på kvällen? Fredagar kan jag annars efter lunch. Kram

Svar: Synd att du redan var uppbokat på Torsdag. Våra kvällar är oftast svåra att boka in saker på. Vi båda tränar ofta på kvällarna. Men du skulle inte kunna komma förbi på Söndag på en eftermiddags kaffe?
Eleonor

#4 - - Marie:

Söndag passar faktiskt väldigt bra. Passar det vid två eller tre?

Svar: Det skulle passa bättre redan vid 13.00 på söndag skulle det funka för dig?
Eleonor

#5 - - Marie:

Absolut, 13.00 blir jättebra. Ha det så gott så länge. Kram

Svar: Va bra:-) tar du med barnen ? Eller kommer du solo ? Roligt!
Eleonor

#6 - - Marie:

Trevligt! Jag hade tänkt komma själv, men Thea och Felicia kanske skulle tycka att det var roligt att ses en stund. Eller vad tror du?

Svar: Jo men absolut det skulle de nog :-) ta med henne om det passar. Funkar det gör er så kom vid 12,30 redan. Lite komiskt men snickaren som gjorde Vårat uterum kommer kl 14 .00 på söndag för att prata renoveringen av våra badrum.
Eleonor