Familjen Olsson-Nilssons julklappsspel

 
 
 
Det är rätt tråkigt att dricka kaffe själv kan jag tycka och så kaffeberoende är jag inte så att jag bara måste ha en kopp direkt på morgonen.
 
Min första kopp kaffe igår drack jag tillsammans med Patrik när kom hem från jobbet. 
 
Hej fina ni.
 

Jag är hemma med en febrig Felicia idag, 
 
 
 
För typ tredje året i rad har jag lyckats att handla näst intill alla julklappar i god tid. Dvs för mig i Oktober början på November. 
Jag har börjat känna mig väldigt vuxen och välplanerad för en gång skull. 
 
I natt åker jag och min kära mamma ner till Ullared och där ska jag köpa de första julklapparna för i år, min tanke är att de flesta julklapparna ska inhandlas imorgon.
 
Familjen Olsson- Nillsons julspel:
 
Så här går leken till i vår familj.
 
En summa är bestämt sen tidigare vi brukar handla för 150kr var, (minst två paket ska man då köpa för den summan)
 
* Paketen läggs ut på bordet och du behöver två tärningar.
 
* Om du lyckas slå 2 st 6or få du ta ett paket som ligger på bordet. 
Tärningen går sedan vidare till nästa, och till nästa, och till nästa osv.
Ända tills det inte ligger några paket kvar på bordet.
 
Därefter ska alla öppna sina paket. 
 
Sen ställer vi en klocka på 20 min och kampen om att få flest paket, eller favorit saken på bordet kan nu börja.
 
Slår du 2 st 5or får du ta ett paket från någon utav de andra runt bordet, slår du 2 st 6or får du ta två paket från någon, eller några runt bordet.
När tiden är ute, kan det vara så att en del sitter med flera paket och andra kanske inte har lyckats behålla något paket alls.
 
När tiden är ute får alla runt bordet 1 chans till, alla får slå tärningarna 1 gång till och har man tur kan man norpa de paketet som man har suktat efter. 
 
Låter det krångligt?....
 
Spelet är super roligt, många skratt blir det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - kerstin ehrenholm:

vad fint bord Ja vill ha termosen

Svar: Tack, termosen har jag beställt från Royal design. Det finns rätt schyssta kopior på just dessa Stelton termosar på Rusta samt på ÖB för en betydligt billigare peng.
Eleonor

#2 - - Dejan JUL:

Åh mysigt!

#3 - - Robex Lundgren:

finna bilder

Svar: tack så mycket
Eleonor