Efter att ha varit tok taggad till jaha.....

 
 
 
Helgens snittblommor tillsammans med förra veckans tulpaner, de gifter sig fint tillsammans. 
 
Hej!
 
Kommer ni ihåg inlägget från förra helgen, då jag nämnde något om kurser på högskolan.
Jag är nyfiken på yrken där relationer och samspelet mellan människa och samhälle möts där du får möta och hjälpa människor i utsatta och problematiska livssituationer.
 
Det går tyvärr inte att läsa friståendekurser inom detta område, fick jag veta i veckan. utan då är det socionomprogrammet som gäller och det innebär 3.5 år i skolbänken, igen.
 
Ingenting är ju omöjligt fast det är långt ifrån vad jag hade tänkt mig just nu. 
 
 
 Jag hoppas ni har haft en fin dag och får en trevlig kväll, vad ni än gör! Lovar jag tittar in snaaart igen:)
 
Ikväll ska vi käka en mustig köttgryta med ett rökigt vin till det från Sydafrika.
#1 - - Sussie:

Fast jag har en kompis som har läst beteendevetenskap, tror det var tre terminer, och det räckte ihop med en förskollärarutbildning.... Så ge inte upp!!