Att ta vara på helgerna

 
 
Jag tycker blått är flott.
I går åkte jag och tjejerna bort till en loppis och där fann jag denna ljuvliga kaffeservis.
 
Det är lite roligt att i somras hittade jag 1 sån här blåkopp med fat på en loppis i Västerås och tyckte den var så himla söt med sina mässingdetaljer då tänkte jag för mig själv hoppas, hoppas att jag kan hitta flera framöver (4 st var typ min önskan) att jag igår skulle hitta 6 st till med tillhörande fat till också blev WOW! 
 
Vi hittade även några Iittala saker för en billig peng. Ljusstakar och skålar kan man aldrig få för många utav....
 
Hej Söndag. 
 
Servisen är diskad och den står nu så fint och prydligt i vårt vitrinskåp.
 
 
Förlåt för tystnaden.
Jag har passat på att plantera höstblommor hela helgen nu när vädret har levererat högvärme och sol =). 
 
Jag tog med tjejerna igår eftermiddag till Blomsterlandet där dom har haft medlemsdagar (tror att sista dagen var idag)
Vi gick en tipspromenad där inne och barnen drack saft och käkade kex och jag tog en kaffe och en skorpa sen gick vi där inne och strosade en bra stund hur mysigt som helst.
10 st krukor i olika storlekar har jag idag satt ner höstblommor i.
 
Om vädret tillåter i veckan så ska framsidan få sig en omgång med.
 
Såhär såg det ut tidigare idag hemma hos oss: 
 
 
 
Medans jag planterade så passade Felicia på att plocka ner en heldel av sina favoritbarbiedockor och tillhörande saker till dom och gjorde mig sällskap på sitt eget lillavis.
Hur gulligt som helst. 
 
 Ta hand om er och njut av sista timmarna av denna helg, på återseende.
Kram