Gårdagens läkarbesök



Jag är väl inte allergisk ... Mot något? Nej det tror jag inte! 
Eller?... det skulle kanske kunna vara i sånnafall vartannat år som jag möjligtvis någongång har känt av pollen....  
Men nej!! 
Och mamma hon har väl aldrig heller påstått att jag är speciellt känslig vad jag kan minnas.  

Ungefär något sånt lät det igår när läkaren frågade mig om eventuella allergier. 

Efter en mycket noggran läkarundersökning, avslutade vi den med att göra ett pricktest på en rad olika saker, detta gjordes för att kunna ev utesluta / fastställa orsak. 

Resultatet kom 15 min senare vilket kunde visa på att jag är allergisk mot gräs, gråbo och även katt.

Nu när det är fastställ kunde vi jobba vidare med de resultat som undersökningen visade
Yes!!! 
Det känns så jäkla skönt efteråt 
att jag tog kontakt med en privatläkare denna gång.

Är det någon av er som misstänker ev allergier men som ej har blivit erbjuden att få göra pricktest ? 



Idag har Felicia varit hemma från skolan för att de har inte någon förskoleklass på fredagarna, då har barnen endast fritids.
Fritids är ett viktigt komplimen till skolan och jag ser så många positiva saker med att barnen har tillgång till en fritidsplats. Men det handlar bara om 1 år till sen är hon en "riktig" skolflicka och då går det minsann inte att stanna hemma från skolan. 


Lite mor och dotter tid idag <3