Plötsligt händer det!


om man till exempel börjar tapetsera en vägg, så ser resten väldigt "tråkigt" ut. Snart måste man tapetsera i alla rum, och då ser golvet tråkigt ut, och då måste man... Ja, ni vet! 

Precis såhär är det hemma hos oss, när något blir färdigt i det här fallet badrummen, då påbörjar vi något nytt. 

Det är väl kanske det som är charmen med att ha eget? Man gör lite som man vill...och ett hus blir väl aldrig helt färdigt. Är det inte så;)? 

Det jag ville komma till är att på torsdag är byggarna tillbaka hemma hos oss igen för att smacka upp ett soldäck över hela våran gräsmatta på baksidan av huset. 

Så nu bläddrar jag förbrilt i varenda inredningstidning efter bra tips och få lite idéer och inspo kring schyssta inredningsdetaljer. 

I senaste numret av Hus & hem finns det ett reportage om en familj som byggt bästa uteplatsen. Jag Blev kär direkt <3 


Ett eget litet projekt som jag har på sidan om allt det här är att måla våran stora spegel i hallen vit.
En stor massiv valnöts spegel från mio möbler. 
Jag har tänkt och velat göra det i många år nu men inte riktigt vågat är rädd att den ska bli förstörd. Men nu får det bära eller brista vit ska den iallafall bli. 

Hej! 

Nu sitter jag på tåget som ska ta mig till Sthlm och till min vän camilla som jag har känt i 16 år vi lärde känna varandra när vi båda var lika galna i pojkbandet backstreetboys och på den resan är det. 

Imorgon blir det en fika på Svenskttenn.