9 Januari

 
Mitt fjärdeträningspass denna vecka bockade jag av igår kväll. Efter att ha vabbat hela dagen/ avlusning av en liten dam här hemma tog jag min träningsväska och begav mig ner till Gympozz och körde ett BodyCombat pass. Träningsvärken från i förrgår är rent ut sagt från helvetet, vilket resulterade till att det knappt gick att sitta på rumpan eller böja på benen. Jag kände mig ungefär som tant Agda när jag skulle ner på golvet samt när jag skulle resa mig upp haha. Men trots grov träningsvärk köttade jag på bra igår som gjorde mig helt slutkörd. kommer jag ens kunna röra mig imorgon? Gud vad jag älskar att vara back on track! 
 
Imorgon kl 11.00 väntar ett Bodyattack pass. 
Idag är en vilodag!
 
 
Bodycombat är ett  
förkoreograferat, högintensivt 60 minuters gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som karate, kickboxning, taekwando,capoiera, tai chi, kung fu och muay chi från Les mills.

Musiken i Body Combat är intensiv och ofta i form av techno, happy hardcore, trance och hårdrock.

I Combat-låtarna så jobbar man med slag- (jabb, cross, Hook, och Uppercut) och sparkkombinationer (frontkick, back kick, sidekick och roundhouse kick) medan Power Training-låtarna är uppbyggda av enbart slag. I muay tahi så jobbar man med mycket knän och armbågar. Styrkedelen består främst av sit- ups, armhävningar och andra styrkeövningar med den egna kroppen som motstånd i olika kombinationer och mönster. Passet innehåller även katas och rörelsemönster med hög symbolik till olika kampsportsstilar inom både karate och taekwondo, och i nedvarvningen mer avslappnande rörelser i likhet med tai chi.

 

Titta gärna på klippet ( 9 minuter) inte det bästa ljudet men jag tycker att detta klipp tydligt visar hur passet ser ut, är upplagt.

Några av er som har kört eller som ofta kör Bodycombat?

 

 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Lesmills, bodycombat intervallträning, gruppträning