Tulpanens dag

 
 
Tulpanens Dag. Idag är det Tulpanens dag så dagen till ära fick det bli en härlig tulpanbukett De måste väll ändå vara bland de finaste blommorna, eller vad säger ni?
 
* Vår på ingång*.....
 
 
Hej på er.
 
Veckan börjar leda mot sitt slut och slut det är också jag. Tidig morgon på jobbet idag, dan på jobbet har pendlat mellan hopp och förtvivlan, 
 
Idag gick det inte att hålla tillbaka tårarna, livet är inte alltid rättvist, det vet jag,( vill bara skrika det rakt ut) jag vet, jag vet!!!  det vet du och det vet vi nog alla,
 
Men det gör bara så ont ända in i själen. 
 
Till något helt annat, vad ska ni hitta på i helgen?
 
Här blir det en lugn hemma kväll framför TVn. 
Lite gott att käka och dricka blir det alltid, Men mer än så blir det inte denna helg. Efter en lång, rätt dyr och många festfyllda kvällar under jullovet så är det nu dax att sansa sig och dra åt handbromsten. Saldot på plastkortet som under en lång period dragits så de nästan glödde, de avslöjar att nu väntar andra bullar eller snarare, det blir inga bullar alls, vi måste dra ner på tempot och låta oss vänta in renoveringen som skall starta under Februarimånad.  
 
Medan kontokortet svalnar ska jag ta itu med sånt som borde göras och som kanske borde ha gjorts för länge sen dvs rensa, rensa, rensa. 
 
Sov så gott 
 
Kram